Dissertationsprojekt: Unterschiedliche Dimensionen der kindlichen Beurteilung von Musik und deren Beeinflussung durch Kontextualisierung

Auteurs-es

  • Daniel Hildebrand Universität Bern

DOI :

https://doi.org/10.36950/sjm.39.16

Mots-clés :

Questionnaire, Listening Skills , Open-Eardness

Résumé

This dissertation project in the music pedagogical field asks how children's judgement of music at the critical age of 9 years old is influenced by contextualization and to what extent open ear studies can be applied to this age group to gain insight into the processes of musical judgment building.

Téléchargements

Les données de téléchargement ne sont pas encore disponible.
SJM Band 39

Téléchargements

Publié

2022-12-29

Comment citer

Hildebrand, D. (2022). Dissertationsprojekt: Unterschiedliche Dimensionen der kindlichen Beurteilung von Musik und deren Beeinflussung durch Kontextualisierung. Annales Suisses De Musicologie, 39, 171–173. https://doi.org/10.36950/sjm.39.16