Aller directement au contenu principal
Aller directement au menu principal
Aller au pied de page
Open Menu
Numéro courant
Archives
Annonces
À propos
À propos de cette revue
Soumissions
Comité éditorial
Déclaration de confidentialité
Personne-ressource
Rechercher
S'inscrire
Se connecter
Accueil
/
Archives
/
Vol. 1 No. 1 (2025): Inaugural Issue
Vol. 1 No. 1 (2025): Inaugural Issue
Publié:
2025-05-19
Numéro complet
Ingaugural Issue PDF (Anglais)
de la rédaction
Editorial
The Relevance of Language Policy in Africa
Djouroukoro Diallo, Everlyn Kisembe, Taiwo Oloruntoba-Oju, Bert van Pinxteren, Addisalem Yallew
1-7
HTML (Anglais)
PDF (Anglais)
Forum
Language Practices in “Francophone Africa”
A Legacy of European Colonialism
Salikoko Mufwene
8-19
HTML (Anglais)
PDF (Anglais)
Articles
The concepts of discerned and designed languages and their relevance for East Africa
Bert van Pinxteren
20-35
HTML (Anglais)
PDF (Anglais)
Language Policy and Power Dynamics in Post-Independence Morocco
A Critical Analysis
Yassine Boussagui, Yamina El Kirat El Allame
36-58
HTML (Anglais)
PDF (Anglais)
A Review of Issues of Inequality and Inequity in Education Concerning the San Language Minorities in Botswana – 1997 - 2023
Andy Chebanne, Budzani Gabanamotse-Mogara
59-81
HTML (Anglais)
PDF (Anglais)
Challenges and Initiatives in Radio Language Policy Implementation
A Case Study of Two Nigerian Radio Stations
Kenneth Obiorah
82-91
HTML (Anglais)
PDF (Anglais)
Enacting translanguaging in a Ghanaian multilingual classroom
Code choices in minority language classrooms
David Dankwa-Apawu, Yvonne Agbetsoamedo , Elvis Rescue
92-116
HTML (Anglais)
PDF (Anglais)
Workplace Communication
the use of African languages by banks operating in the Free State Province, South Africa
Menzi Thango
117-143
HTML (Anglais)
PDF (Anglais)
L'impérialisme linguistique postcolonial en Afrique
Le programme missionnaire des Latter-day Saints
Caroline Story
144-161
HTML (Anglais)
PDF (Anglais)
Faire une soumission
Faire une soumission
Langue
English
Français
Renseignements
Pour les lecteurs-trices
Pour les auteurs-es
Pour les bibliothécaires