Zum Lehren und Lernen von Phraseologismen im DaF-Studium. Überlegungen zu Inhalten und Methoden ihrer Vermittlung anhand eines Unterrichtsmodells
Abstract
The contribution advocates a systematic inclusion of phraseology in university programs of the study of German as a Foreign Language. The author presents her own model of instruction that is based on a multimedial teaching and study material. The objective is to develop not only the students' linguistic competence, but also their metalinguistic awareness of phrasemes as a specific linguistic phenomenon. The author's aim is to give a theoretically well founded description of teaching processes focusing on a symbiosis of mediating linguistic as well as metalinguistic competence in the field of phraseology in German as a Foreign Language.
Veröffentlicht
2011-05-01
Zitationsvorschlag
Bergerová, H. (2011). Zum Lehren und Lernen von Phraseologismen im DaF-Studium. Überlegungen zu Inhalten und Methoden ihrer Vermittlung anhand eines Unterrichtsmodells. Linguistik Online, 47(3). https://doi.org/10.13092/lo.47.365
Ausgabe
Rubrik
Artikel
Lizenz
Copyright (c) 2011 Hana Bergerová
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung 4.0 International.