Zum Lehren und Lernen von Phraseologismen im DaF-Studium. Überlegungen zu Inhalten und Methoden ihrer Vermittlung anhand eines Unterrichtsmodells
DOI:
https://doi.org/10.13092/lo.47.365Abstract
The contribution advocates a systematic inclusion of phraseology in university programs of the study of German as a Foreign Language. The author presents her own model of instruction that is based on a multimedial teaching and study material. The objective is to develop not only the students' linguistic competence, but also their metalinguistic awareness of phrasemes as a specific linguistic phenomenon. The author's aim is to give a theoretically well founded description of teaching processes focusing on a symbiosis of mediating linguistic as well as metalinguistic competence in the field of phraseology in German as a Foreign Language.Downloads
Download-Daten sind nocht nicht verfügbar.
Veröffentlicht
2011-05-01
Ausgabe
Rubrik
Artikel
Lizenz
Copyright (c) 2011 Hana Bergerová
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung 4.0 International.
Zitationsvorschlag
Bergerová, H. (2011). Zum Lehren und Lernen von Phraseologismen im DaF-Studium. Überlegungen zu Inhalten und Methoden ihrer Vermittlung anhand eines Unterrichtsmodells. Linguistik Online, 47(3). https://doi.org/10.13092/lo.47.365