Pour un enseignement systématique des marqueurs discursifs à l’aide de corpus en classe de FLE : l’exemple des marqueurs de reformulation

Autor/innen

  • Thi Thu Hoai Tran
  • Agnès Tutin
  • Cristelle Cavalla

DOI:

https://doi.org/10.13092/lo.78.2953

Abstract

This article focuses on the role of corpus in language classroom, a tool that allows to identify syntactic and semantic properties of discourse markers that are not discussed in traditional grammar books. The use of the corpus could assist French Foreign Language learners to be familiar with a new kind of academic writing. This raises questions about the methodology of teaching/learning of discourse markers that we try to address in this paper.

Downloads

Download-Daten sind nocht nicht verfügbar.

Downloads

Veröffentlicht

2016-09-30

Ausgabe

Rubrik

Articles

Zitationsvorschlag

Tran, T. T. H., Tutin, A., & Cavalla, C. (2016). Pour un enseignement systématique des marqueurs discursifs à l’aide de corpus en classe de FLE : l’exemple des marqueurs de reformulation. Linguistik Online, 78(4). https://doi.org/10.13092/lo.78.2953